ADIMEN URRITASUNA
ZER DA?
![](http://4.bp.blogspot.com/-r9-Q1XcP7KQ/U3c4fq-qi6I/AAAAAAAAAB8/_mQYFwA9gLU/s1600/Adimen.jpg)
Laburbilduz, eguneroko bizitzarako beharrezkoak diren trebetasunak ikasi eta burutzeko zailtasunak dira.
Adimen-urritasuna 18 urte bete aurretik agertu behar du. Maiztasun handiagoz ematen diren nahasteak Down eta X Ahularen nahasteak dira.
Adimen-urritasuna 18 urte bete aurretik agertu behar du. Maiztasun handiagoz ematen diren nahasteak Down eta X Ahularen nahasteak dira.
EZAUGARRIAK
Kognizioan:
- Adimen-abstrakzioak garatzeko zailtasunak dituzte.
- Kosta egiten zaie dakiten inguruan loturak egitea, informazio-sailkapenak egitea.
- Lagundu behar zaie kontzentrazio eta arreta mantentzen, dispertsiorako joera izan ohi baitute.
Komunikazioan eta ikaskuntza funtzionaletan:
- Eragozpenak dituzte ahozko hizkuntzaren adierazpenean, eta gainerako haurrek baino beranduago eskuratzen dute hizkuntza.
- Ahozko hizkuntza ulertzeko gaitasuna adierazpenarena baino hobea izaten da.
- Hizkuntzaren egituraketan euren joera izaten ohi da: esaldi laburrak erabili, detaile edo ezaugarri zehatzetan geratu, hitztegi ez oso anitza.
- Aniztasun handia agertzen da Irakurketa-idazketaren prozesuari dagokionez; baita matematikari dagokionez ere. Batzuk kontzeptuak azkarrago barneratzen dituzten bitartean; beste batzuk denbora gehiago behar dute.
Autonomiaren trebetasuna:
- Pertsona horiek autonomiarako trebetasunak garatzeko laguntza eta orientabideak beharko dituzte aurreko bloketan aipatutako zailtasunen ondorioz.
- Autonomiarako trebetasun batzuk -gizarte honetan bereziki- pentsatzen duguna baino konplexuagoak dira.Beraz, pertsona horien trebetasun hauen ikaste-prozesuari denbora gehiago eman behar zaio, pauso bakoitza ondo finkatu behar delarik.
HEZKUNTZA ESKUHARTZEA
Ebaluazioan:
- Ikaslearen alderdi indartsuak eta ahulak identifikatu eta sistematikoki ebaluatu: eremu funtzionaletan (jokabide sozioafektiboa, zentzumenak, mugimendua).
Ebaluazioan:
- Ikaslearen alderdi indartsuak eta ahulak identifikatu eta sistematikoki ebaluatu: eremu funtzionaletan (jokabide sozioafektiboa, zentzumenak, mugimendua).
- Ikaslearen aurrerapena errazten eta zailtzen duten faktoreak ebaluatu.
- Ebaluazioa bi aspektutan: ikasle eta testuingurua, eta ingurunearen eta pertsonaren aldagaiak.
Ikasgelan helburuak eta edukiak:
- Ikaslearen adin kronologikora egokitu behar zaizkio: adierazgarriak eta funtzionalak izan behar dira.
- Autonomia eta norbere zaintzari lotutako helburuak: batez ere, Lehen-mailako Hezkuntzako lehen zikloan eskolatutako ikasleen kasuan.
- Funtzionaltasun gehiago dutenak aukeratu.
Estrategia metodologikoak:
- Ikaskuntza arrakasta izatea lortu behar dugu, motibatzeko eta inplikatzeko.
- Kontutan izan beharrekoak:
- Jarduerak gaitasun-mailari egokitu.
- Burutzapen bakoitza, positiboki baloratu.
- Eguneroko bizitzarako ikaskuntzak sustatu.
- Informazioa eman: zuzen eta oker egindakoak adibidez.
- Familien eta irakasleen igurikapenak, errealitatera egokitu.
- Ikaslearen interesak eta gogoak ezagutzea.
- Ikaskuntza estiloaren arabera, laguntza eskaini jarduera burutzeko.
- Laguntzak: fisikoa, ahozkoa edo ikusmenekoa.
INFORMAZIO OSAGARRIA
Interneteko helbide batzuk:
http://www.down21.org
http://www.paidos.rediris.es
http://www.discapnet.es
http://www.polibea.com
Elkarteak:
ATZEGI (Gipuzkoako Adimen Urritasuna duten pertsonen aldeko elkartea). Donostia.
![](http://2.bp.blogspot.com/-F0HXXAHTSgc/U3dM4GSUCzI/AAAAAAAAACI/BQ2d5ks0Ap8/s1600/Atzegi.jpg)
E-mail: atzegiasociados@jet.es
Web orria: www.atzegi.org
![](http://1.bp.blogspot.com/-AvqGomnED6k/U3dNRXrSsUI/AAAAAAAAACQ/GZTcpkboBNo/s1600/Gorabide.jpg)
GORABIDE (Bizkaiko Adimen Urritasuna duten pertsonen aldeko elkartea). Bilbo.
Tfnoa: 94-4431210 / 4437217
![](http://3.bp.blogspot.com/-HjJ5cJqaFbA/U3dNj7fYsQI/AAAAAAAAACY/PQH7f--R5Uc/s1600/Sindrome+Down.jpg)
EUSKAL HERRIKO DOWN SINDROMEAREN FUNDAZIOA BILBO.
Tfnoa: 94- 4790284