twitter
rss



Espektro autistaren barruan batzen dira hainbat minusbaliotasun larrienetik hasita Kenner autismoa eta arinena asperger sindromea.. Erabiltzen da minusbaliotasun hitza eta ez gaixotasuna zeren azken hauek tratamendu bat daukate eta sendatzea posiblea da, autismo espektroen kasuetan hori ez da ematen, betirako da.
Espektro autistaren gaitza nahaste garapen orokorren barruan sartzen dira, bestalde baduade nahaste garapen espezifikoak dislexia edo dispraxia bezalakoak.

Espektro autistaren ezaugarri nagusiak honako hauek dira:

- Hizkuntzan arazoak edo hizkuntzik ez
- Mugimendu errepikakorrak
- Gizartearekin komunikatzeko arazoak edo komunikaziorik ez
- Begiko kontaktua ekiditzen du
- Jostailuak pilatzen ditu
- Ez ditu jasaten zenbait soinu edo argi

Hau guztia ez da ikusten umea oraindik oso txikia denean, adibidez hilabeteak dituenean, beranduago ikusten den minusbaliotasuna da.



GURASOEKIN BILERA.

  • Irakaslea: Arratsaldeon guztioi. Dakizuenez, zuen seme -alabek hezkuntza premia bereziak dituzte. Hori dela eta, Gela Egonkorretan integratzeko erabakia hartu da. Gaurko bileran, gela hauetan burutuko den hezkuntza-prozesuari buruz dauzkazuen jakinminak naiz dudak argitzen saiatuko gara. Egin iezazkidazue nahi dituzuen galderak, onuragarria izango da zuen seme-alaben hezkuntza-prozesua hobeto ulertzeko.
  • Gurasoa: Arratsaldeon. Bilerara sartu baino lehen, guraso batzuk elkartu gara eta bai, gela egonkorrak zer diren badakigu. Baina, zehazki, zer da gure seme-alabek bertan egingo edo landuko dutena?
  • Irakaslea: Helburu nagusia ahalik eta gutxien mugatzen dituen testuinguru batean integratzea eta bertan hezkuntza prozesua garatzea da. Ikasle hauen berezitasunak zeintzuk diren jakinda (harremanetan, komunikazioan, hizkuntzaren erabilpenean, gainerakoei egoera mentalak egozteko, besteen naiz beren emozioak ezagutu eta identifikatzeko… alterazio sakonak, erakarpen bereziak), gela egonkorrak antolatu dira. Bertan, ondorengo alderdiak, besteak beste, landuko dira:

  1. ·         Hitzezko eta ez-hitzezko komunikazioa.
  2. ·         Autonomia eta nortasun pertsonala.
  3. ·      Gaitasun sozialak eta zaintza pertsonala.
  4. ·         Gizarte esparrua (kognitiboa eta emozionala).
  5. ·         Laguntza berezia 
  • Gurasoa: Ez da kaltegarria izango gure seme-alabentzako aparteko gela batean egotea? Bere adinekoak diren edukiak ikasiko dituzte?
  • Irakaslea: Helburua ez da oinarrizko curriculumarekin loturarik ez daukan beste curriculum berezi bat planteatzea, baizik eta bereziak diren hezkuntzaren eta ikaskuntzaren edukinak eta helburuak hezkuntza-sistemak ikasle guztientzat eskaintzen dituen elementuekin integratuz, hezkuntza-helburu bera jarraituz eta ikasle bakoitzaren gaitasunak ahalik eta ongien garatzeko egokitzea baizik. Beraz, egokitzapenak egingo dira oinarrizko curriculumean metodologiari, edukiei, ebaluazioari, baliabideei (materialak zein pertonalak), eta abarrei dagokienez.
  • Gurasoa: Premia berezi ezberdinak dituzten umeekin elkar egotea ona da gure seme-alaben garapenerako? Dakizuenez, ikasle bakoitzak bere berezitasunak dauzka, beraz, nahiz eta gela berdinean egon, hezkuntza-erantzuna bakoitzaren beharrei  egokituko da.





Hala ere, lehen azaldutako alderdiak ikasle guztiek landuko dituzte.

0 comentarios:

Publicar un comentario